Pioniers op het gebied van printen van popcultuur vinden hun merkbeschermingsheld

“Als u de ultieme bescherming van uw merk op Amazon wilt hebben, neem dan Project Zero.”

Jamal Aoun
Marketplace-directeur, Popfunk

Ga daarheen waar de fans zijn

Popfunk komt sinds 2007 tegemoet aan de voorliefde van klanten over de hele wereld voor popcultuur door een supersterrenline-up van goederen op aanvraag te bieden. Met meer dan 1000 licenties in hun bezit, hebben ze items zoals t-shirts en hoody's versierd met een verbluffende reeks van onder meer afbeeldingen en logo's die favoriet zijn bij fans. Van Friends en Harry Potter tot Pink Floyd, Jurassic Park en Sesamstraat: ze hebben enkele van de grootste namen in de pop-cultuur en sport gelicentieerd.

Hoewel het merk in eerste instantie alleen verkocht aan traditionele winkels, besloot het om de verkoopkanalen te openen en de mantra 'ga daarheen waar de fans zijn' toe te passen. Dat betekende het vinden van populaire nieuwe franchises en oude favorieten en deze rechtstreeks aanbieden aan het publiek.

En dat is precies wat ze deden: ze gebruikten het geweldige bereik en de technologie van Amazon om klanten in contact te brengen met de werelden, personages en verhalen waar ze het meest van houden door middel van authentieke en hoogwaardige producten.

Geweldige licenties, grote verantwoordelijkheid

Waar helden zijn, zullen ook altijd partijen met kwade bedoelingen zijn. Door het licentiëren van enkele van de grootste namen in onder meer televisie, film, strips, muziek, sport, universiteiten, zijn producten van Popfunk gevoelig voor vervalsing van hun geregistreerde handelsmerken en die van hun licentiepartners.

De bescherming van hun intellectueel eigendom was een prioriteit voor het bedrijf. Popfunk maakte zich zorgen dat vervalsingen van slechte kwaliteit slechte klantenrecensies zouden genereren, wat ervoor zouden zorgen dat klanten zich mogelijk zouden afkeren van hun producten of hun nettoresultaat zouden bereiken.

“Aan het einde van vorig jaar was er een piek van andere verkopers die Jaws- en Jurassic Park-ontwerpen gebruikten. Deze ontwerpen waren niet onze productvermeldingen, maar hadden wel onze inhoud. Het waren partijen met kwade bedoelingen die onze productvermeldingen en handelsmerken voor de helft van de prijs gebruikten“, zegt Jamal Aoun, marketplace-directeur bij Popfunk.

Gelukkig hadden merkeigenaren een oplossing om Popfunk te helpen terug te slaan.

Problemen in één handomdraai oplossen

Het beschermen van het merk tegen vervalsers is al sinds dag één een prioriteit voor Popfunk. Toen het bedrijf voor het eerst begon met verkopen via Amazon, gebruikte het de tool 'Een schending melden'. Nadat het bedrijf in aanmerking kwam voor Project Zero, is het begonnen met het rapporteren van claims via de tool Selfservice voor het verwijderen van namaakgoederen.
LOCATIE
Madison Heights, MI, Verenigde Staten
INDUSTRIE
Kleding, mode
OP AMAZON SINDS
2016
TOOLS VOOR MERKBESCHERMING
Amazon Brand Registry

Amazon Project Zero
Project Zero heeft ons leven gemakkelijker gemaakt door ons de mogelijkheid te geven om zelf inbreukmakende producten te verwijderen. Binnen enkele minuten na het melden van de partijen met kwade bedoelingen, ontvingen we een melding over een succesvolle verwijdering.
Jamal AounMarketplace-directeur, Popfunk

Namaakproducten markeren

De eerste stap die Popfunk heeft genomen, was om zich in te schrijven bij Amazon Brand Registry en de tool 'Een schending melden' te gebruiken om naar productvermeldingen van namaakproducten te zoeken. Hoewel Amazon snel de gerapporteerde inbreukmakende inhoud had onderzocht en verwijderd, moest het Popfunk-team nog steeds wachten tot Amazon het onderzoek had voltooid en een beslissing had gegeven over hun indieningen nadat Popfunk al tijd en middelen had geïnvesteerd om hun uitgebreide catalogus effectief te monitoren.

“Ons team gebruikte hun downtime om de eerste paar pagina's met resultaten te controleren en te bepalen wie onze producten vervalst en hen vervolgens te rapporteren.”

Ere wie ere toekomt

Het is bewezen dat Project Zero alles heeft verandert voor de handel van Popfunk. Door productvermeldingen van gewetenloze vervalsers te verwijderen, zorgt Popfunk ervoor dat hun klanten authentieke producten ontvangen, een geweldige ervaring hebben en erop kunnen vertrouwen dat ze elke keer het echte product ontvangen.

Het geeft het Popfunk-team ook meer tijd om zich te richten op het laten groeien van hun bedrijf, in plaats van alleen valse productvermeldingen te zoeken.

En voor een bedrijf dat is gericht op groei biedt het ook een ander groot voordeel: Popfunk helpen meer licenties te winnen en hun steeds groeiende lijst met producten verder uit te breiden.

“Ik moet onze licentiepartners spreken. Het hebben van een perfect responsieve tool tot onze beschikking om inbreuk op te lossen is ontzettend krachtig en geeft zelfvertrouwen, omdat we snel kunnen reageren. Project Zero biedt een enorm voordeel.“

Ga vandaag aan de slag met Project Zero

Meer casestudy's bekijken

CASESTUDY

LoryArreda

Transparency helpt lokaal ambachtswerk en kwaliteit te beschermen wanneer dat nodig is.
CASESTUDY

Arduino

Het project Zero biedt directe merkbescherming voor het opensourceplatform voor elektronica
CASESTUDY

Koala Babycare

Transparency helpt de reputatie van dit merk en zijn kleinste klanten te beschermen.
© 2024, Amazon Services LLC.