Amazon Brand Registry: Voortgangsrapport

Voortgangsverslag

Streven naar bescherming van klanten en merken

Amazon streeft ernaar om het meest klantgerichte bedrijf ter wereld te zijn, waar mensen de grootst mogelijke selectie authentieke goederen kunnen vinden. Als klantgericht bedrijf werken we hard om het vertrouwen van klanten te winnen en te behouden. De verkoop van namaakproducten is streng verboden. Om dit vertrouwen te behouden, investeren we enorm, innoveren we voortdurend en verbeteren we de manieren waarop we namaakproducten detecteren en voorkomen dat ze onze klanten bereiken. Volgens The Harris Poll hebben klanten Amazon de afgelopen drie jaar uitgeroepen tot het meest gerenommeerde bedrijf. We zijn er trots op om een aantal van de nieuwste innovaties, datapunten en samenwerkingen te delen en om te benadrukken wat we hebben gedaan om intellectuele eigendomsrechten te beschermen en het vertrouwen van klanten in onze stores op te bouwen.

Nieuwste innovaties

• We hebben Brand Registry gelanceerd, een service die eigenaren van rechten geavanceerde hulpmiddelen biedt om hun merken te beschermen. Deze hulpmiddelen omvatten krachtige zoekmogelijkheden op basis van tekst en afbeeldingen en geautomatiseerde beveiligingen die machine learning gebruiken om toekomstige defecten te voorspellen en te voorkomen. Merken krijgen ook meer invloed op hun productpagina's, zodat merken ervoor kunnen zorgen dat productinformatie correct is en klanten vol vertrouwen, weloverwogen aankoopbesluiten op Amazon kunnen nemen.

• We hebben Transparency publiekelijk in de VS gelanceerd. Dit is een volgservice op artikelniveau waarmee merken proactief vervalsingen kunnen identificeren en kunnen voorkomen dat deze klanten bereiken. Transparancy stelt merken in staat om een veilige, unieke, alfanumerieke code aan elke producteenheid toe te wijzen die een merk produceert. Deze informatie wordt vervolgens gebruikt om de producten te verifiëren. Amazon zoekt en scant deze codes binnen haar fulfillment centers om ervoor te zorgen dat alleen authentieke producten naar klanten worden verzonden. Bovendien kunnen klanten de Amazon-winkelapp of de Transparancy-app vanaf hun mobiele telefoon gebruiken om hun producten te verifiëren, ongeacht waar ze die kopen. Dit is een geavanceerde service voor eigenaren van intellectuele eigendomsrechten waarmee ze hun klanten kunnen beschermen en vervalsingen tegen kunnen gaan.

Datapunten

• Er zijn meer dan 130.000 merken wereldwijd bij Brand Registry geregistreerd.

• Als gevolg van de door ons ingevoerde proactieve en preventieve systemen is 99% van alle Amazon-paginaweergaven van onze klanten op pagina's terechtgekomen die geen kennisgeving van potentiële inbreuk hebben ontvangen.

• We hebben een wereldwijd team van onderzoekers opgericht dat 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar is om te reageren op meldingen van mogelijke inbreuk en om actie te ondernemen.

• Meer dan 2.000 merken (van Fortune 500-bedrijven tot nieuwe start-ups) hebben zich ingeschreven bij Transparency.

Samenwerkingen

• We blijven wereldwijd samenwerken met overheids- en wetshandhavingsinstanties om criminelen verantwoordelijk te houden en we werken samen met merken om rechtstreeks te procederen tegen partijen met kwade bedoelingen.

• We werken regelmatig samen met verschillende brancheorganisaties, waaronder de Alliance for Creativity and Entertainment (ACE), Union des Fabricants (UNIFAB), de Motion Picture Association (MPA), de Automotive Anti-Counterfeiting Council (A2C2) en de International Anti-Counterfeiting Coalition (IACC).

• We hebben een memorandum van overeenstemming ondertekend met de International AntiCounterfeiting Coalition (IACC), een brancheorganisatie die bruggen tussen bedrijfstakken bouwt om intellectuele eigendomsrechten te beschermen. We blijven met aangesloten merken samenwerken om mogelijke inbreuken te beoordelen en handhavingsmaatregelen te bevorderen tegen partijen met kwade bedoelingen. Als resultaat van onze samenwerking hebben we een programma gelanceerd om verbeteringspunten te identificeren en merken te informeren over onze processen voor kennisgeving en verwijdering.

• We hebben een wereldwijde visie om deze kwesties aan te pakken. In Europa hebben we bijvoorbeeld een aantal wereldwijde consumentenmerken samengebracht door middel van een memorandum van overeenstemming om informatie te delen die ons zal helpen klanten collectief tegen namaakartikelen te beschermen. Volgens de Europese Commissie is 95,5% van de verwijderde vermeldingen door de ondertekenaars van de collectieve marktplaats, verwijderd door middel van proactieve maatregelen; Amazon had een aanzienlijk hogere score dan gemiddeld.
'Amazon stroomlijnt onze processen voor merkbescherming. Alles wat we nodig hebben om ons merk te volgen, vinden we op één centrale plek. Voor ons is het een one-stop-shop voor merkbescherming op Amazon.'
© 2017-2020, Amazon.com, Inc. en dochterondernemingen