Brand Protection Report

Amazon streeft ernaar om het meest klantgerichte bedrijf ter wereld te zijn, waar mensen de grootst mogelijke selectie authentieke goederen kunnen vinden. Tegenwoordig dienen wij en onze miljoenen verkooppartners – waarvan de overgrote meerderheid bestaat uit kleine en middelgrote bedrijven – wereldwijd honderden miljoenen klanten.

Met trots helpen we deze kleine bedrijven honderdduizenden nieuwe banen te creëren in hun lokale gemeenschap. We werken hard om het vertrouwen van klanten te winnen en te behouden. De verkoop van namaakproducten is bij ons dan ook streng verboden. We innoveren voortdurend om vervalste producten op te sporen en te voorkomen dat ze bij onze klanten terechtkomen.

Lees het volledige overzicht voor meer informatie over onze nieuwste innovaties.

Onze nieuwste innovaties

Betrouwbare proactieve controles

Onze teams maken gebruik van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van computervisie, risico en grote taalmodellen om geautomatiseerde oplossingen te ontwikkelen waarmee inbreukmakende productvermeldingen proactief worden geïdentificeerd en uit onze Store worden verwijderd. In 2023 hebben onze teams, door het gebruik van geavanceerde technologieën zoals computervisie en grote taalmodellen, ons vermogen om complexe visuele inbreuken op intellectueel eigendom, zoals logo's, vormen en patronen, nauwkeurig te detecteren, drastisch verbeterd. Hieronder vallen ook inbreuken waarbij logo's doelbewust worden gemanipuleerd in een poging om onze detectiesystemen te omzeilen. Dankzij deze ontwikkelingen kan Amazon nieuwe en opkomende tactieken van kwaadwillenden voorblijven en tegelijkertijd onze beveiligingen opschalen, die wekelijks systematisch geautomatiseerde evaluaties uitvoeren op tientallen miljoenen productafbeeldingen.

Krachtige tools om merken te beschermen

Op basis van feedback van merken heeft Amazon de startpagina van Brand Registry opnieuw ontworpen, waardoor onze meest gebruikte functies, zoals 'Een schending melden' en het Impact-dashboard, makkelijker toegankelijk zijn, terwijl merken de mogelijkheid hebben om de lay-out van hun startpagina aan te passen aan hun behoeften. Merken kunnen nu rechtstreeks op de startpagina informatie vinden over de nauwkeurigheid van kennisgevingen, de inschrijvingsstatus en relevante helppagina's.

Kwaadwillenden verantwoordelijk houden

In samenwerking met merken en wetshandhavers hebben we meer kwaadwillenden ter verantwoording kunnen roepen door middel van civiele rechtszaken en strafrechtelijke doorverwijzingen naar wetshandhavingsinstanties, zodat ze in de toekomst geen misbruik meer kunnen maken van onze Store en die van andere retailers. Hoewel we van mening zijn dat we veel vooruitgang hebben geboekt, blijven we ons inzetten voor voortdurende innovatie en zullen we niet rusten voordat we het aantal vervalsingen tot nul hebben teruggebracht.

De wereldwijde impact van merkbescherming

Brand Registry is in 2017 gelanceerd en is wereldwijd uitgebreid naar de Verenigde Staten, Australië, België, Brazilië, Canada, Egypte, Frankrijk, Duitsland, India, Italië, Japan, Mexico, Nederland, Polen, Saoedi-Arabië, Singapore, Zuid-Afrika, Spanje, Zweden, Turkije, de Verenigde Arabische Emiraten en het Verenigd Koninkrijk. We innoveren voortdurend en breiden onze activiteiten continu uit naar nieuwe markten om onze merken beter van dienst te kunnen zijn. In 2023 hebben we een aantal mijlpalen bereikt, mede dankzij de investering van meer dan $ 1,2 miljard en de meer dan 15.000 medewerkers die zich hebben ingezet om klanten, merken, verkooppartners en onze Store te beschermen tegen vervalsingen, fraude en andere vormen van misbruik.
Meer dan

30%

Daling van het totale aantal geldige kennisgevingen van inbreuk die sinds 2020 door merken zijn ingediend, terwijl het aantal producten dat in de Amazon-store te koop is, blijft groeien.
Meer dan

1,6 miljard

Producteenheden die zijn ingeschreven in Transparency zijn als echt geverifieerd met behulp van codescans, ongeacht of deze zijn verkocht in de Amazon-store of elders in de toeleveringsketen van de retail.
Meer dan

700.000

Pogingen van kwaadwillenden om nieuwe verkoopaccounts aan te maken zijn in 2023 door Amazon gestopt, waardoor ze zijn tegengehouden voordat ze ook maar één product in onze Store te koop konden aanbieden.
Meer dan

99%

Van de vermoedelijke inbreukmakende productvermeldingen die door de proactieve controles van Amazon zijn tegengehouden voordat een merk deze ooit hoefde te vinden en te melden.
Meer dan

7 miljoen

Namaakproducten zijn wereldwijd geïdentificeerd, in beslag genomen en op passende wijze verwijderd door Amazon in 2023, om te voorkomen dat deze schade toebrengen aan klanten of elders in de toeleveringsketen worden doorverkocht.
Meer dan

21.000

Kwaadwillenden die worden vervolgd door de eenheid tegen vervalsingen van Amazon door middel van rechtszaken en strafrechtelijke doorverwijzingen naar wetshandhavers.

Het verstoren van netwerken voor vervalsingen over de hele wereld

Naast het ontwrichten van vervalsers door middel van civiele rechtszaken, werkt de eenheid tegen vervalsingen van Amazon samen met wetshandhavers aan gezamenlijke handhaving en inbeslagnames over de hele wereld, waaronder het optreden tegen kwaadwillenden, leveranciers, logistieke dienstverleners, sociale media-influencers, aanbieders van valse facturen en meer. In 2023 heeft Amazon:
  • De grensoverschrijdende samenwerking tegen vervalsingen met merken en de Chinese wetshandhaving versterkt, wat heeft geleid tot meer dan 50 succesvolle invallen met meer dan 100 geïdentificeerde kwaadwillenden, van wie velen fabrikanten, leveranciers of distributeurs van namaakproducten zijn. Deze samenwerking heeft geresulteerd in talrijke strafrechtelijke veroordelingen, waaronder boetes en gevangenisstraffen.
  • Samengewerkt met de Police Intellectual Property Crime Unit uit Londen en Philips, de fabrikant van Philips Sonicare-tandenborstels, om organisaties in het Verenigd Koninkrijk op te sporen en op te rollen die proberen nagemaakte opzetborstels voor elektrische tandenborstels te vervaardigen en te verkopen.
  • Samengewerkt met BMW om vervalsers te identificeren en aan te pakken. Door deze samenwerking en het gebruik van de machine learning-technologie van Amazon hebben Amazon en BMW in oktober 2023 een gezamenlijke civiele procedure aangespannen om klanten te beschermen en vervalsers aansprakelijk te stellen.
SUCCESVERHALEN

Schrijf je merk vandaag nog in

Aan de slag met het Brand Registry

Meer informatie over de deelnamecriteria en hoe je kunt beginnen met de inschrijving.
© 2024, Amazon Services LLC.