Veelgestelde vragen over het Merkenregister

Wat kunnen we voor je doen?

Voor de inschrijving

Welke informatie is vereist om een merk in te schrijven bij Amazon Brand Registry?
Als je een merk wilt inschrijven in Brand Registry, moet je de volgende informatie verstrekken:
Worden WIPO-handelsmerken geaccepteerd door Amazon Brand Registry?
Momenteel accepteren we alleen handelsmerken die zijn toegekend door de nationale merkenbureaus in de Verenigde Staten, Brazilië, Canada, Mexico, Australië, India, Japan, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Nederland, Turkije, Singapore, Saoedi- Arabië, het Verenigd Koninkrijk, de Europese Unie, en de Verenigde Arabische Emiraten. Als je handelsmerk is geregistreerd bij de World Intellectual Property Organization (WIPO), moet je het corresponderende merknummer indienen dat is toegekend door het nationale merkenbureau, aangezien dit kan afwijken van het door de WIPO toegekende handelsmerknummer. Brand Registry is niet aangesloten bij deze bureaus; neem geen contact met hen op voor informatie over Brand Registry.
Accepteert Amazon Brand Registry EUIPO-handelsmerken?
Als je handelsmerk is geregistreerd bij het Bureau voor intellectuele eigendom van de Europese Unie (EUIPO), selecteer je EUIPO als het bureau van handelsmerkregistratie in je aanvraag. Brand Registry is niet aangesloten bij deze bureaus; neem geen contact met hen op voor informatie over Brand Registry.
Ik ben een verkoper/leverancier op Amazon die vóór 30 april 2017 een merk bij Amazon Brand Registry heeft ingeschreven. Moet ik me opnieuw inschrijven?
Ja. Als je vóór 30 april 2017 een merk in Brand Registry hebt ingeschreven en je merk voldoet aan de deelnamecriteria, moet je je merk opnieuw inschrijven bij Brand Registry. Direct aan de slag.
Biedt Amazon Brand Registry vrijstelling voor Global Trade Item Numbers (GTIN/UPC/EAN/ISBN) voor mijn producten?
Het Merkenregister biedt geen GTIN-vrijstelling. Verkopers kunnen een GTIN-vrijstelling aanvragen via Seller Central. Als je product al op Amazon wordt aangeboden, kun je je aanbod vermelden op de bestaande productgegevenspagina en hoef je geen GTIN te verstrekken. Als je product niet op Amazon wordt vermeld, moet je een GTIN-vrijstelling aanvragen. Zie de productpagina‘s en Aanbiedingen voor meer informatie over hoe je je aanbieding vermeldt. Houd er rekening mee dat voor deze link inloggegevens van Seller Central vereist zijn.
Hoe kan ik de status van mijn aanvraag controleren?
Als je de status van een ingediende aanvraag wilt bekijken, moet je inloggen bij je Amazon Brand Registry-account en ga je naar je Case log.

Na de inschrijving

Kunnen agenten die een merk vertegenwoordigen of extra gebruikers, toegang krijgen tot Amazon Brand Registry?
Ja. Zodra een rechthebbende een merk heeft ingeschreven in het Merkenregister, kan hij of zij een verzoek indienen om extra vertegenwoordigers van het merk toe te voegen, zoals agenten. Extra gebruikers hebben hun eigen Merkenregister-account nodig, dat kan worden gemaakt met hun bestaande aanmeldingsgegevens voor Vendor of Seller Central op brandservices.amazon.com. De rechthebbende kan vragen om extra gebruikers toe te laten voegen door in te loggen bij zijn Merkenregister-account en contact op te nemen met het Merkenregister-ondersteuningsteam. Ga voor meer informatie over Merkenregister-rollen naar het gedeelte Hulp in het Merkenregister-dashboard.
Om toegang te krijgen tot verkoopfuncties die aan het Merkenregister zijn gekoppeld (A+ content, winkels, ABA, enz.), moet het verkoopaccount van de gebruiker aan het betreffende merk zijn gekoppeld.
Hoe kan ik een verificatiecode indienen?
Als je een verificatiecode wilt indienen, log je in bij je Amazon Brand Registry-account en ga je naar je Case log. Selecteer de case voor je Merkenregister-aanvraag en beantwoord de case met de verificatiecode.
Hoe krijg ik toegang tot mijn merk als de huidige rechthebbende volgens het Merkenregister niet meer werkzaam is voor mijn bedrijf?
Je kunt deze toegang aanvragen via de onderstaande Contact-link. Bij het indienen van deze aanvraag, vragen je het volgende te verstrekken:
  1. Het e-mailadres dat is gekoppeld aan je Merkenregister-account.
  2. Het e-mailadres dat is gekoppeld aan het Merkenregister-account van de rechthebbende.
  3. De naam van het merk dat momenteel is ingeschreven in het Merkenregister.
Hoe kan ik een nieuw handelsmerk voor een ingeschreven merk toevoegen?
Om de effectiviteit van onze geautomatiseerde beveiliging te verbeteren, raden we je aan alle actieve en geregistreerde handelsmerken voor je ingeschreven merk(en) aan je Amazon Brand Registry-account toe te voegen. Je kunt een nieuw handelsmerk voor een reeds ingeschreven merk toevoegen met dezelfde merknaam door in te loggen bij je account en de ondersteuningspagina voor het Merkenregister te bezoeken. Klik op 'Extra handelsmerken toevoegen' onder de sectie 'Je merkprofiel bijwerken' in het menu aan de linkerkant van de pagina en volg de stappen.
Hoe kan ik een nieuw merk inschrijven?
Nadat je je Amazon Brand Registry-account hebt gemaakt en je eerste merk hebt ingeschreven, kun je op elk gewenst moment een ander merk inschrijven door op Een nieuw merk inschrijven te klikken op de startpagina van je account.
Hoe kan ik Amazon Brand Registry in andere winkels gebruiken?
Om toegang te krijgen tot Amazon Brand Registry-tools en -services in andere winkels, moet je een Amazon Brand Registry-account maken met een uniek e-mailadres voor elke winkel. De beheerder van het Merkenregister-account moet een verzoek indienen om dat nieuwe e-mailaccount toe te voegen als extra gebruiker door naar de pagina Ondersteuning voor het Merkenregister te gaan.
Heb je problemen met inloggen of toegang krijgen tot je merken?
Als je merk al is ingeschreven bij Amazon Brand Registry maar je geen van je ingeschreven merken ziet wanneer je bent ingelogd bij je Merkenregister-account, heb je mogelijk ingelogd met het verkeerde e-mailadres en wachtwoord. Klik op deze link om je af te melden bij je bestaande Amazon-account en je opnieuw aan te melden bij het Merkenregister met het juiste e-mailadres en wachtwoord. Als je je wachtwoord bent vergeten, kun je hier je wachtwoord opnieuw instellen.
Heb je een vraag over verkoopfuncties van Amazon?
Neem voor vragen over Amazon-verkoopfuncties (zoals A+ content, stores, analyses en overige) contact op met Ondersteuning voor verkopers.
Om toegang te krijgen tot verkoopfuncties die aan het Merkenregister zijn gekoppeld (A+ content, winkels, ABA, enz.), moet het verkoopaccount van de gebruiker aan het betreffende merk zijn gekoppeld.

Beleid en processen van Amazon

Wat is het beleid van Amazon inzake de bescherming van intellectueel eigendom?
Amazon staat geen vermeldingen toe die inbreuk maken op de intellectuele eigendomsrechten van de eigenaren van rechten. Raadpleeg voor gedetailleerde informatie het beleid voor intellectueel eigendom (IP) van Amazon. We moedigen rechthebbenden die zich zorgen maken over het misbruik van hun intellectueel eigendom aan om ons hiervan op de hoogte te stellen met behulp van de tool Een schending melden in Amazon Brand Registry.
Hoe kan ik beleidsschendingen of andere vormen van misbruik melden die geen verband houden met intellectueel eigendom?
Je kunt schendingen die geen verband houden met intellectueel eigendom op elk gewenst moment melden via ons Amazon Brand Registry-ondersteuningsteam . Volg de onderstaande instructies om contact met ons op te nemen:
  • Inloggen bij je Merkenregister-account
  • Klik op Ondersteuning voor het Merkenregister in het gedeelte 'Hulp nodig?'
  • Ga via het menu aan de linkerkant van de pagina naar het type probleem dat je wilt melden (klik bijvoorbeeld op 'Een schending melden' om problemen zoals 'Niet zoals beschreven' te melden.)
Wat is het merknaambeleid van Amazon?
Klik hier voor meer informatie over het merknaambeleid van Amazon.
Kan ik vermeende inbreuken op intellectueel eigendom melden als ik geen gebruikersaccount bij Amazon Brand Registry heb?
Ja. Amazon biedt een algemeen beschikbaar formulier voor het melden van vermeende inbreuk op intellectueel eigendom, zoals auteursrechten, handelsmerken en octrooien.

Hulp krijgen

Hoe kan ik hulp krijgen van het Amazon Brand Registry-team?
Klik hier om contact op te nemen met het Amazon Brand Registry-team over inschrijving. Al ingeschreven? Log in bij Brand Registry. Onze specialisten van het Merkenregister-ondersteuningsteam staan klaar om hulp te bieden bij kwesties die verband houden met de bescherming van je merk op Amazon.
© 2019, Amazon Services LLC.