Maar voor alle voordelen die online verkopen biedt, zijn er ook een aantal uitdagingen geweest, met name voor een merk dat zo beroemd en populair is als Weber. Tegen het einde van 2017 merkte het team voor e-commerce van het merk een daling op in de online verkoopopbrengst voor hun grilldeksels en een stijging in negatieve recensies als gevolg van slechte kwaliteit of defecte grilldeksels.
Het team vermoedde namaakproducten. Na het uitvoeren van testaankopen via verschillende e-commerce-kanalen, realiseerden ze zich dat sommige deksels met het handelsmerk Weber inderdaad vervalst waren.
Gelukkig voor Weber hebben ze in Amazon een partner gevonden die zich inzet om het probleem met vervalsingen tegen te gaan.
Weber heeft zich snel aangemeld voor
Brand Registry - het fundamentele merkbeschermingsprogramma van Amazon - dat een suite tools ontgrendelt die zijn ontworpen om merken op te bouwen en te beschermen. Zodra een merk zich heeft ingeschreven en specifieke informatie voor het merk heeft verstrekt, activeert Amazon onmiddellijk proactieve beschermingen die inbreukmakende productvermeldingen en onjuiste content tegengaan.
Het Weber-team heeft hun toepasselijke handelsmerken in Brand Registry geregistreerd en heeft vervolgens nog meer testaankopen uitgevoerd. Toen hun interne productexperts een vervalsing vermoedden, gebruikten ze de tool Een schending melden om Amazon te waarschuwen. Ze begonnen al snel positieve resultaten te zien.