Vervalsers het moeilijk maken met 360-graden bescherming

"Amazon maakt de weg vrij voor het aanpakken van namaakgoederen en het garanderen van de beste ervaring voor onze klanten."

Geri Datus-Ward
Directeur van digitale marketing en e-commerce bij Weber

Een geweldig idee wordt wereldwijd gebruikt

Van tuinen tot kampeerplaatsen, feestjes tot picknicks, barbecue is over de hele wereld synoniem voor het merk Weber. Wanneer er een plek is waar gezinnen en vrienden samenkomen om van elkaars gezelschap en heerlijk eten te genieten, is de kans groot dat het koken wordt gedaan op een van de meest bekende ketels of gasgrills met deksels van het merk.

De Weber Original Kettle Grill heeft een unieke vorm die teruggaat naar de maker, George Stephen Sr., die het innovatieve ontwerp bedacht tijdens het werken in een metaalfabriek in Chicago. Op een dag besloot hij om te experimenteren door een metalen boei doormidden te snijden en ventilatiekanalen en poten toe te voegen. Toen hij zijn creatie mee naar huis nam om te testen, waren zijn buren en vrienden in het begin verbaasd. Maar nadat ze de eerste keer biefstuk op de barbecue hadden gegrild, werd de nieuwe uitvinding van George het gesprek van de stad.

Binnen enkele jaren breidde hij zijn barbecuebedrijf uit, waardoor de manier waarop Amerika, en snel daarna ook de wereld, zou denken over buiten koken.

De online marketplace invoeren

Weber richtte hun marketing- en verkoopinspanningen aanvankelijk op fysieke winkels. Midden tot eind 2000 omarmde het merk echter ook de e-commerce kanalen. Verkopen via Amazon was een belangrijk onderdeel van die strategie.

"Amazon is meer dan alleen een verkoopkanaal”" legt Geri Datus-Ward, directeur van digitale marketing en e-commerce, uit. "Ongeveer 60-65% van de klanten begint hun onderzoek op Amazon, zelfs als ze daar niet de uiteindelijke aankoop doen. In die zin fungeert Amazon als zowel een consumentenverbindingspunt voor ons als een marketplace."

Een partnerschap met Amazon

Maar voor alle voordelen die online verkopen biedt, zijn er ook een aantal uitdagingen geweest, met name voor een merk dat zo beroemd en populair is als Weber. Tegen het einde van 2017 merkte het team voor e-commerce van het merk een daling op in de online verkoopopbrengst voor hun grilldeksels en een stijging in negatieve recensies als gevolg van slechte kwaliteit of defecte grilldeksels.

Het team vermoedde namaakproducten. Na het uitvoeren van testaankopen via verschillende e-commerce-kanalen, realiseerden ze zich dat sommige deksels met het handelsmerk Weber inderdaad vervalst waren.

Gelukkig voor Weber hebben ze in Amazon een partner gevonden die zich inzet om het probleem met vervalsingen tegen te gaan.

Weber heeft zich snel aangemeld voor Brand Registry - het fundamentele merkbeschermingsprogramma van Amazon - dat een suite tools ontgrendelt die zijn ontworpen om merken op te bouwen en te beschermen. Zodra een merk zich heeft ingeschreven en specifieke informatie voor het merk heeft verstrekt, activeert Amazon onmiddellijk proactieve beschermingen die inbreukmakende productvermeldingen en onjuiste content tegengaan.

Het Weber-team heeft hun toepasselijke handelsmerken in Brand Registry geregistreerd en heeft vervolgens nog meer testaankopen uitgevoerd. Toen hun interne productexperts een vervalsing vermoedden, gebruikten ze de tool Een schending melden om Amazon te waarschuwen. Ze begonnen al snel positieve resultaten te zien.
LOCATIE
Chicago, IL
SECTOR
Grill en barbecue
OP AMAZON SINDS
2006
TOOLS VOOR MERKBESCHERMING
Brand Registry

Project Zero

Transparency

Counterfeit Crimes Unit (CCU) van Amazon

Het volgende niveau van bescherming tegen namaakgoederen

In de loop van de tijd heeft Weber enkele van de meer geavanceerde programma's voor bescherming tegen namaakgoederen geprobeerd, zoals Project Zero van Amazon.

Ze waren vooral geïnteresseerd in de selfservice voor het verwijderen van namaakgoederen van Project Zero, waarmee merken onmiddellijk productvermeldingen van namaakgoederen kunnen verwijderen, zonder dat ze contact met Amazon moeten opnemen.

Bovendien is het Weber-team van mening dat toegang tot Project Zero als onderdeel van hun toolkit voor merkbescherming de samenwerking met Amazon heeft bevorderd. "Nadat we een tijdje Brand Registry hebben gebruikt en vervolgens project Zero hebben gebruikt, hebben we veel wederzijds vertrouwen opgebouwd met Amazon", zegt Geri.

Bij het vergelijken van de efficiëntie en effectiviteit van Project Zero met tools die beschikbaar zijn op andere e-commerce sites, merkt Geri op dat Project Zero uniek is. "Geen enkel ander platform of marketplace biedt merkeigenaren iets als Project Zero aan."
Toen we voor het eerst begonnen met het gebruik van Project Zero, waren we zo versteld over hoe snel we actie konden ondernemen zodra we een probleem vaststelden.
Geri Datus-WardDirecteur van digitale marketing en e-commerce

Introductie van Transparency

Toen Weber hoorde van Transparency, een productserialisatieprogramma op eenheidsniveau dat helpt voorkomen dat onjuiste of vervalste producten worden vermeld, verkocht en verzonden, wouden ze graag meer weten.

Ze waren van mening dat de proactieve aanpak van Transparency ten aanzien van preventie van namaakgoederen een goede aanvulling zou zijn op hun merkbeschermingsstrategie.

"We hebben besloten om alle nieuwe producten die in onze portfolio van accessoires staan, in te schrijven voor het Transparency-programma", legt Geri uit. "We zijn tot nu toe zeer tevreden met de resultaten en willen uiteindelijk meer van onze catalogus inschrijven."

Kwaadwillenden verantwoordelijk houden

Om de hoofdoorzaak van het probleem met vervalsingen te achterhalen en kwaadwillenden verantwoordelijk te houden, besloot Weber om nog een stap verder te gaan. Ze werkten samen met de Counterfeit Crimes Unit (CCU) van Amazon, die nauw samenwerkt met merken om vervalsers te stoppen door onderzoeken uit te voeren, zaken door te verwijzen naar rechtshandhaving en rechtszaken aan te spannen.

In 2021 ondernamen Weber en de CCU gezamenlijk gerechtelijke stappen tegen 12 kwaadwillenden die producten verkochten die illegaal voorzien waren van het geregistreerde WEBER®-handelsmerk.

"Het CCU-team had ervaring met dit soort zaken en het traceren van alle informatie die we nodig hadden om deze kwaadwillenden te vinden," legt Geri uit. "Ze weten hoe deze personen hun identiteit en betaalmethoden verbergen. En met hun hulp konden we ze vinden en rechtszaken tegen hen aanspannen."

Toen we het over de rechtszaken hadden, zei Kebharu Smith, directeur van de Counterfeit Crimes Unit van Amazon: "Als vervalsers proberen in onze winkel te verkopen, breken ze niet alleen de wet en schenden ze de rechten van bedrijven zoals Weber, maar misleiden ze ook consumenten. In de zeldzame gevallen waarin vervalsers onze handhavingstools en -teams weten te omzeilen, zullen wij ze vinden en ze volledig verantwoordelijk houden."

Volledige merkbescherming

Amazon heeft een suite aan tools voor merkbescherming ontworpen om aan de verschillende behoeften van merken te voldoen. Hoewel elk merk anders is, werkte voor Weber een holistische merkbeschermingsstrategie.

Door robuuste tools aan te bieden die nu centraal staan in de online strategie van Weber, beschouwt het merk Amazon als een effectieve bondgenoot als het gaat om de bescherming van hun merk.

"We vinden het geweldig om Amazon naast onze naam te hebben staan met betrekking tot onze merkbeschermingsinspanningen. Het is echt krachtig. De tools van Amazon zijn zo robuust, vooral in vergelijking met andere marketplaces. Onze investeringen om ons merk op Amazon te beschermen zijn enkele van de beste stappen die we ooit hebben genomen."

Meer informatie over merkbeschermingsprogramma's van Amazon

Meer casestudies bekijken

CASESTUDY

Merk Palouse

Het merk op Amazon laten groeien met de Brand Registry

CASESTUDY

Woodsala

Een bedrijf met handgemaakte houten meubels een stevige basis geven

CASESTUDY

Popfunk

Project Zero helpt dit printmerk voor popcultuur direct problemen met namaakgoederen op te lossen.
© 2024, Amazon Services LLC.