Het merk Palouse maakt gebruik van traditionele en beproefde landbouwtechnieken, maar het is ook een modern en vooruitstrevend merk. De ervaring van Sara in de technologie heeft duidelijk gemaakt dat digitaal worden van cruciaal belang is om het merk Palouse te laten groeien.
Waar andere oude levensmiddelenmerken nog steeds niet de e-commerce wilden omarmen, nam Sara de volgende stap en bouwde een website die het merk kon gebruiken om zijn producten te presenteren. Ze gebruikten hun digitale aanwezigheid om klanten meer transparantie te bieden met betrekking tot waar hun voedsel vandaan kwam, zelfs tot aan het veld waar het vandaan kwam via GPS-coördinaten op hun productvermeldingen.
Maar op Amazon ging de verkoop pas echt omhoog en zorgde ervoor dat het merk Palouse op weg was naar digitaal succes.
"We zijn begonnen met Seller Central", herinnert Sara zich. "Het bood ons alle tools die we nodig hadden om ons bedrijf te kunnen runnen... Al snel zagen we geweldige resultaten... Onze verkoop verdubbelde elke maand."
Deze snelle resultaten hebben het merk Palouse aangemoedigd om nog meer moeite en vertrouwen te steken in het aanwezig zijn op Amazon. De investering bleek zo belangrijk dat de onderneming als een van de eersten veel van de tools en programma's van Amazon ging gebruiken.
"Mijn aanpak", zegt ze, "is dat wanneer Amazon een nieuw programma lanceert waar we voor in aanmerking komen en dat zin heeft voor ons merk, we deze proberen. Met de klantgerichte focus van Amazon vertrouw ik erop dat hun programma's het merk Palouse en onze klanten ten goede zullen komen." Toen
Amazon Brand Registry in 2017 werd gelanceerd als een gratis hulpmiddel om merken op te bouwen en te beschermen, was er geen twijfel of we lid zouden worden.