Amazon helpt Taco vs Burrito om vervalsingen te elimineren

"Ik ben zo onder de indruk van alle merkbeschermingstools die Amazon biedt. We konden ons bedrijf niet hebben laten groeien naar miljoenen dollars aan verkopen zonder Amazon en hun merkbeschermingsprogramma's."

Leslie Pierson
President, Hot Taco Inc

Het spel meespelen

Toen Alex, het zeven jarige zoontje van Leslie Pierson, opmerkte dat hij een kaartspel wilde maken en het via Kickstarter wilde laten financieren, wist ze niet zeker wat ze ervan moest denken.

Aan de ene kant kwam het idee niet uit het niets. De familie van Leslie bestaat uit enthousiaste liefhebbers van kaartspellen die graag het hele weekend spellen kunnen spelen en beoordelen. Leslie is ook een ondernemer met ervaring met het maken en verkopen van producten. Alex was vaak aan haar zijde toen ze aan nieuwe producten werkte en deze financierde via Kickstarter.

Alex had een naam voor zijn spel, Taco vs Burrito, en tot zijn moeders verrassing was hij niet uit het veld geslagen door haar uitleg over wat er nodig was om dit tot stand te brengen. Met coaching van Leslie is hij aan de slag gegaan met het maken van een plan en het bouwen van een prototype.

Alex hield vol en was elk weekend bezig het spel aan te passen, te testen, notities te maken en verbeteringen aan te brengen, totdat, zes maanden later, Leslie en Alex genoeg vertrouwen hadden om hun product daadwerkelijk aan Kickstarter te introduceren.

De dobbelstenen rollen

"Zodra het spel vorm kreeg," herinnert Leslie zich, "wilden we niets anders meer spelen. We waren verrast om te zien hoe het spel altijd weer anders was en hoeveel strategieën er bij betrokken waren."

Hoewel Leslie en Alex uiterst tevreden waren met wat ze hadden bedacht, waren hun verwachtingen over de Kickstarter niet erg hoog. "We waren ons ervan bewust dat dit een spel was dat is gemaakt door een zeven jarige", legt Leslie uit. "En daar waren we heel eerlijk over."

Niet te min gingen ze toch aan de slag met het proces voor handelsmerkregistratie om hun merk te beschermen voordat ze het zouden lanceren.

Leslie's was verbaast dat hun Kickstarter-campagne een enorme hit was. "We waren begonnen met familie en vrienden, maar er kwamen al snel andere mensen bij", zegt ze.

De eerste oplage van het product was direct uitverkocht en ze moesten er nog meer maken. Het bedrijf is van daaruit blijven groeien en ontwikkelen.

Het goed spelen van hun kaarten

Vanaf het begin was Leslie heel duidelijk dat ze alleen Taco vs Burrito op Amazon zouden verkopen.

Deze beslissing had gedeeltelijk te maken met het gemak. "Mijn zoon is eigenaar van dit bedrijf en we wilden het niet laten groeien in iets dat voor hem onbeheersbaar zou worden", legt Leslie uit. "Amazon voorkomt veel gedoe en het is een winstgevende plek om te verkopen, dus het was een eenvoudige keuze."

Leslie had gehoord via haar eerdere ervaringen met verkopen via Amazon over Amazon Brand Registry; een gratis programma waarmee merken hun intellectueel eigendom kunnen beschermen en de juistheid van hun productvermeldingen kunnen beheren. Omdat Leslie en Alex een in behandeling zijnde handelsmerk hadden voor Taco vs Burrito, konden ze meteen lid worden van de Brand Registry. Door Brand Registry kwamen ze ook in aanmerking voor meer dan 20 merkopbouwprogramma's, waaronder Amazon Launchpad.

Launchpad is een programma dat ondernemers helpt de verkoop van unieke, innovatieve of duurzame producten te lanceren en te stimuleren. Het biedt premium voordelen, zoals tools voor klantenbinding, merchandising en strategische ondersteuning om de online verkoop te laten groeien en het voor klanten gemakkelijker te maken om het merk te ontdekken.

"Ik had Launchpad gebruikt voor mijn andere bedrijf, GoodHangups, en was erg blij met het programma. Toen we begonnen met Taco vs Burrito, heb ik een aanvraag ingediend om lid te worden", legt Leslie uit.

Wat Leslie het meeste aansprak over het programma waren de extra voordelen: "Je krijgt toegang tot exclusieve marketingmogelijkheden en kortingen. En zodra je een bepaalde verkoopdrempel hebt bereikt, krijg je een accountmanager toegewezen."
LOCATIE
Seattle, WA
SECTOR
Games
OP AMAZON SINDS
2018
TOOLS VOOR MERKBESCHERMING
Amazon Brand Registry

Project Zero

Transparency

Gemeen spel

Na het succes van het spel doken er exemplaren van slechte kwaliteit op websites van online verkopers op en zelfs in een speelgoedwinkel in de buurt van het huis van Leslie en Alex doken deze op.

Deze fysieke winkel, zegt Leslie, "had de voorraad gekocht van een site die meestal redelijk gerenommeerd is... maar de kwaliteit was vreselijk. Het had oude instructies, de print was wazig en de kaarten hadden een soort stofachtig residu."

Na deze ervaring in de speelgoedwinkel in de buurt, is Leslie ook op zoek gegaan naar mogelijke vervalsingen op Amazon. Doordat ze gelukkig waren ingeschreven in de Brand Registry, kon Leslie eenvoudig de tool 'Een schending melden' gebruiken om inbreukmakende productvermeldingen op te sporen en ze te melden bij Amazon voor verwijdering.

"Met Een schending melden kunnen we onze afbeeldingen uploaden, zoeken op de afbeelding en dingen vinden die we anders niet zouden hebben gevonden", zegt Leslie. "Het is super eenvoudig te gebruiken... en je kunt ook wereldwijde Amazon-winkels controleren om er zeker van te zijn dat niemand vervalsingen verkoopt."

Het merk opbouwen

Maar de voordelen van de Brand Registry, zegt Leslie, stoppen niet bij het voorkomen van vervalsingen. Als je je inschrijft voor de Brand Registry, ontgrendelt je toegang tot een breed scala aan exclusieve programma's voor merkopbouw, zoals A+ content en Merkanalyse. Deze waren volgens Leslie van cruciaal belang voor het succes van Taco vs Burrito.

Met A+ content kon Leslie uitgebreide tekst en afbeeldingen gebruiken op de Amazon-productpagina om haar merk te laten zien en verkeer en conversie te stimuleren. "A+ content maakt een enorm verschil voor een productvermelding. Het verdubbeld je conversiepercentage direct", zegt ze.

Leslie heeft Merkanalyse gebruikt, waarmee ze weloverwogen en strategische beslissingen kan nemen met samengevoegde zoektermen, demografische gegevens en meer. De inzichten die ze daaruit krijgt, stellen haar in staat om haar hulpbronnen te concentreren op de gebieden waar ze waarschijnlijk het meest effectief zullen zijn.

"Ik kan de hele dag over Merkanalyses praten... de gegevens die je kunt krijgen zijn zo nuttig", vertelt ze enthousiast. "Je kunt zien hoe je presteert in vergelijking met de rest van de markt op basis van zoektermen, zodat je je productvermeldingen en advertentie-uitgaven kunt optimaliseren. Ik ben er super blij mee."

Extra preventie van vervalsingen

Na het succes met Brand Registry, besloot Leslie om de volgende stap te zetten door twee van de andere geavanceerde vervalsingsprogramma's van Amazon in gebruik te nemen: Transparency en Project Zero, waarvoor voor beide een registratie in de Brand Registry is vereist.

Transparency beschermt merken en hun klanten proactief tegen vervalsingen door veilige en unieke codes te gebruiken om afzonderlijke eenheden te identificeren en voorkomt de verkoop en verzending van vervalsingen op Amazon. Als merk kun je etiketten met unieke codes printen en toevoegen aan producten die je voor Transparency hebt ingeschreven of deze in de verpakking van het product ontwerpen. Klanten kunnen verifiëren dat hun producten authentiek zijn, ongeacht waar ze deze kopen door de codes te scannen met de Transparency- of Amazon Shopping-app.

Transparency biedt ook waardevolle gegevens aan met de functie Analyses van retourzendingen van het programma. "Analyses voor retourzendingen", zegt ze, "geven ons informatie over waarom klanten onze producten retourneren, per distributeur, eenheid en batchnummer, zodat we defecten in de toeleveringsketen kunnen vaststellen. Deze informatie helpt ons op zijn beurt om voortdurend te verbeteren."

Project Zero biedt daarentegen ervaren gebruikers van de tool 'Een schending melden' bescherming tegen vervalsingen waarmee ze zelf inbreukmakende productvermeldingen onmiddellijk kunnen verwijderen. Deze rapporten helpen op hun beurt de geautomatiseerde bescherming van Amazon voor het merk te versterken.

Andere marketplace-tools zijn altijd reactief. Ik heb het idee dat Amazon een proactieve aanpak heeft. Met Transparency maken de codes het onmogelijk voor vervalsingen om je klanten te bereiken en hun ervaring te bederven. Project Zero is ook geweldig, omdat je zodra je een valse productvermelding ziet deze kunt verwijderen.
Leslie PiersonHot Taco Inc

Een winnende hand

Omdat wordt verwacht dat de verkoop tegen het einde van 2022 de doelen zal overschrijden, zegt Leslie dat het erg goed gaat met Taco vs. Burrito.

Maar hoewel het merk niet zou zijn waar het nu is zonder de vindingrijkheid van Alex en Leslie's zakelijke inzicht en werkethiek, geeft Leslie ook Amazon de credit voor het helpen van haar en Alex bij het bereiken van hun doelen.

"Ik kan me niet voorstellen een bedrijf te runnen zonder alle tools die Amazon biedt. We konden dit niet zonder Amazon", zegt ze. "We zouden meer mensen moeten inhuren om ons merk te beschermen. De tools maken het zo gemakkelijk; we kijken er één keer per week naar en binnen enkele minuten weten we waar we staan."

Leslie moedigt elk merk aan om de programma's voor merkbescherming van Amazon uit te proberen.

"Het grootste voordeel van de programma's voor merkbescherming van Amazon is dat de klant het vertrouwen heeft dat hij/zij een authentiek product krijgt. De overweldigend positieve recensies die we ontvangen, tonen aan dat onze klanten enorm enthousiast zijn over het spel en blij zijn met de ervaring die ze hadden bij de aankoop."

Ga vandaag aan de slag met de Brand Registry

Meer casestudy's bekijken

CASESTUDY

Merk Palouse

Het merk op Amazon laten groeien met Brand Registry

CASESTUDY

Woodsala

Een bedrijf met handgemaakte houten meubels een stevige basis geven

CASESTUDY

Popfunk

Project Zero helpt dit printmerk voor popcultuur direct problemen met namaakgoederen op te lossen.
© 2024, Amazon Services LLC.