Amazon Brand Registry: Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Het team van Amazon Brand Registry staat klaar om je te helpen. Hier zijn enkele van de meest voorkomende vragen die we hebben ontvangen.

Voor de inschrijving

Welke informatie is vereist om een merk in te schrijven bij Amazon Brand Registry?
Als je een merk wilt inschrijven in Brand Registry, moet je de volgende informatie verstrekken:

• Merknaam met een actief geregistreerd handelsmerk.
• Het gekoppelde, door de overheid geregistreerde handelsmerknummer. Momenteel accepteren we alleen handelsmerken die zijn uitgegeven door merkenbureaus uit de Verenigde Staten, Brazilië, Canada, Mexico, Australië, India, Japan, Frankrijk, Duitsland, Italië, Turkije, Singapore, Nederland, Spanje, Zweden, het Verenigd Koninkrijk, Koninkrijk Saoedi-Arabië, de Europese Unie en de Verenigde Arabische Emiraten. Brand Registry is niet aangesloten bij deze bureaus; neem geen contact met hen op voor informatie over Brand Registry.
• Een lijst van productcategorieën (bijvoorbeeld kleding, sportartikelen, elektronica) waarin het merk moet worden vermeld.
• Een lijst van landen waar de producten van het merk worden vervaardigd en gedistribueerd.
Worden WIPO-handelsmerken geaccepteerd door Amazon Brand Registry?
Wij accepteren handelsmerken die zijn uitgegeven door merkenbureaus uit de Verenigde Staten, Brazilië, Canada, Mexico, Australië, India, Japan, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Nederland, Turkije, Singapore, het Verenigd Koninkrijk, Zweden, Koninkrijk Saoedi-Arabië, de Europese Unie en de Verenigde Arabische Emiraten. Als je handelsmerk geregistreerd is bij de World Intellectual Property Organization (WIPO), moet je in plaats daarvan het nummer indienen dat geregistreerd is bij het IPO-kantoor van je land; het kan namelijk een ander nummer zijn. Brand Registry is niet aangesloten bij deze bureaus; neem geen contact met hen op voor informatie over Brand Registry.
Ik ben een verkoper/leverancier op Amazon die vóór 30 april 2017 een merk bij Amazon Brand Registry heeft ingeschreven. Moet ik me opnieuw inschrijven?
Ja. Als je vóór 30 april 2017 een merk in Brand Registry hebt ingeschreven en je merk voldoet aan de deelnamecriteria, moet je je merk opnieuw inschrijven bij Brand Registry. Direct aan de slag.
Biedt Amazon Brand Registry vrijstelling voor Global Trade Item Numbers (GTIN/UPC/EAN/ISBN) voor mijn producten?
Brand Registry biedt geen GTIN-vrijstelling. Verkopers kunnen een GTIN-vrijstelling aanvragen via Seller Central. Als je product al op Amazon wordt vermeld, kunt je je aanbod vermelden op de bestaande productgegevenspagina en hoef je geen GTIN te verstrekken. Als je product niet op Amazon wordt vermeld, moet je een GTIN-vrijstelling aanvragen. Zie de productdetailpagina‘s en aanbiedingen voor meer informatie over het vermelden van je aanbieding. Houd er rekening mee dat voor deze link inloggegevens van Seller Central vereist zijn.
Is het mogelijk voor vertegenwoordigers van een merk om toegang te krijgen tot Amazon Brand Registry?
Ja. Zodra een eigenaar van rechten een merk heeft ingeschreven in Brand Registry en onze algemene voorwaarden heeft aanvaard, kan de gebruiker een verzoek indienen om extra vertegenwoordigers van dat merk toe te voegen. Houd er rekening mee dat alle gebruikers hun eigen inloggegevens voor Brand Registry moeten hebben. De eigenaar van rechten kan beginnen met het toevoegen van extra vertegenwoordigers door in te loggen bij zijn/haar account en contact op te nemen met ons Brand Registry ondersteuningsteam.

Na de inschrijving

Hoe kan ik de status van mijn aanvraag controleren?
Als je de status van een ingediende aanvraag wilt bekijken, log je in bij je Amazon Brand Registry-account en ga je naar je Case log.
Hoe kan ik een nieuw handelsmerk voor een ingeschreven merk toevoegen?
Om de effectiviteit van onze geautomatiseerde beveiliging te verbeteren, raden we je aan alle actieve en geregistreerde handelsmerken voor je ingeschreven merk(en) aan je Amazon Brand Registry-account toe te voegen. Je kunt een nieuw handelsmerk voor een reeds ingeschreven merk toevoegen door in te loggen bij je account en de ondersteuningspagina voor Brand Registry te bezoeken. Klik op 'Extra handelsmerken toevoegen' onder de sectie 'Je merkprofiel bijwerken' in het menu aan de linkerkant van de pagina en volg de stappen.
Hoe kan ik een nieuw merk inschrijven?
Nadat je je Amazon Brand Registry-account hebt aangemaakt en je eerste merk hebt ingeschreven, kun je op elk gewenst moment een ander merk inschrijven door op 'Een nieuw merk inschrijven' te klikken op de startpagina van je account.

Beleid en processen van Amazon

Wat is het beleid van Amazon inzake de bescherming van intellectueel eigendom?
Amazon staat geen vermeldingen toe die inbreuk maken op de intellectuele eigendomsrechten van de eigenaren van rechten. Raadpleeg voor gedetailleerde informatie het beleid voor intellectueel eigendom (IP) van Amazon. We moedigen eigenaren van rechten die zich zorgen maken over het misbruik van hun intellectuele eigendom aan om ons op de hoogte te stellen met behulp van de tool Een schending melden in Amazon Brand Registry.
Hoe kan ik beleidsschendingen of andere vormen van misbruik melden die geen verband houden met intellectueel eigendom?
Je kunt schendingen die geen verband houden met intellectueel eigendom op elk gewenst moment melden via ons Amazon Brand Registry-ondersteuningsteam . Volg de onderstaande instructies om contact met ons op te nemen:

• Log in bij je Brand Registry-account
• Klik op Ondersteuning voor Brand Registry onder de sectie 'Hulp nodig?'
• Ga via het menu aan de linkerkant van de pagina naar het type probleem dat je wilt melden (klik bijvoorbeeld op 'Een schending melden' om problemen zoals 'Niet zoals beschreven' te melden.)
Kan ik vermeende inbreuken op intellectueel eigendom melden als ik geen gebruikersaccount bij Amazon Brand Registry heb?
Ja. Amazon biedt een openbaar beschikbaar formulier voor het melden van vermeende inbreuken op intellectueel eigendom, zoals auteursrechten, handelsmerken en octrooien.

Hulp krijgen

Hoe kan ik hulp krijgen van het Amazon Brand Registry-team?
Klik hier om contact op te nemen met het Amazon Brand Registry-team over inschrijving. Al ingeschreven? Log in bij Brand Registry. Onze specialisten van het Brand Registry ondersteuningsteam staan klaar om hulp te bieden bij kwesties die verband houden met de bescherming van je merk op Amazon.
'Voordat Amazon Brand Registry er was, zocht ik gewoon op de Amazon-site. De nieuwe tools maken het gemakkelijk, heel gemakkelijk, om inbreukmakende items snel te verwijderen.'
© 2017-2020, Amazon.com, Inc. en dochterondernemingen