Amazon Brand Registry: Geschiktheid, inschrijving en toegang

Aan de slag in drie stappen

Klaar om je in te schrijven voor Amazon Brand Registry? Je moet de volgende stappen uitvoeren:
1

Toetsing van de deelnamecriteria

Merken moeten een geregistreerde en actieve tekst hebben of een op een afbeelding gebaseerd handelsmerk.
2

Inloggen bij Amazon Brand Registry

Als je voldoet aan de deelnamecriteria, kun je inloggen met je bestaande aanmeldgegevens voor Seller of Vendor Central. Als je nog geen Amazon-account hebt, kun je gratis een account aanmaken.
3

Schrijf je merk in

Zodra je inlogt, moet je je merk (en) inschrijven. Nadat we de gegevens hebben gecontroleerd die je tijdens de inschrijving hebt ingediend, krijg je toegang tot de functies van Brand Registry om je merk te beschermen.
Wilt je meer informatie over het inschrijvingsproces? Lees hieronder meer.

1. Toetsing van de deelnamecriteria

Om in aanmerking te komen voor Amazon Brand Registry, moet je merk een actief geregistreerd handelsmerk hebben in elk land waar je je wilt inschrijven of waar je een ingediende lopende merkaanvraag hebt via Amazon IP Accelerator. Het handelsmerk van je merk moet de vorm hebben van een logo met tekst of een afbeelding met woorden, letters of cijfers. Afhankelijk van waar je merk is geregistreerd, kunnen in aanmerking komende handelsmerken verschillende classificaties hebben op basis van het merkenbureau dat het merk heeft uitgegeven. Voorbeelden van handelsmerken die we momenteel accepteren voor inschrijving zijn hieronder opgenomen:

Op tekst gebaseerde merken

AMAZON

Merken op basis van afbeeldingen met woorden, letters of cijfers

Momenteel accepteren we alleen handelsmerken die zijn uitgegeven door merkenbureaus van de overheid in de Verenigde Staten, Brazilië, Canada, Mexico, Australië, India, Japan, Frankrijk, Duitsland, Italië, Turkije, Singapore, Nederland, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, de Europese Unie, en de Verenigde Arabische Emiraten. Als je handelsmerk geregistreerd is bij de World Intellectual Property Organization (WIPO), moet je in plaats daarvan het nummer indienen dat geregistreerd is bij het IPO-kantoor van je land; het kan namelijk een ander nummer zijn. Brand Registry is niet aangesloten bij deze bureaus; neem geen contact met hen op voor informatie over Brand Registry. Wijzigingen aan de acceptatiecriteria voor Brand Registry worden op deze pagina geplaatst.
De tekst van het handelsmerk moet overeenkomen met de merknaam op de aanvraag. Zorg ervoor dat deze informatie overeenkomt voordat je je aanvraag indient.

2. Log in bij Amazon Brand Registry

Als je aan de deelnamecriteria voldoet, kun je je in de volgende stap aanmelden bij Brand Registry. Als je een leverancier of verkoper op Amazon bent, gebruik je je inloggegevens van Vendor of Seller Central om in te loggen. Met dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord heb je toegang tot de functies en voordelen van Brand Registry die zijn gekoppeld aan de services voor leveranciers en verkopers.

Als je nog geen Amazon-account hebt, kun je er gratis een aanmaken.

3. Schrijf je merk(en) in

Om een merk in te schrijven, moet je de volgende informatie verstrekken:

• Je merknaam met een actief geregistreerd handelsmerk.
• Het gekoppelde, door de overheid geregistreerde handelsmerknummer.
• Een lijst van productcategorieën (bijvoorbeeld kleding, sportartikelen, elektronica) waarin je merk moet worden vermeld.
• Een lijst van landen waar de producten van je merk worden vervaardigd en gedistribueerd.
Nadat je deze informatie hebt verstrekt, proberen we contact op te nemen met een contactpersoon die is gekoppeld aan het geregistreerde handelsmerk dat je ons in je aanvraag hebt verstrekt. Als we een contactpersoon die aan onze eisen voldoet kunnen verifiëren, ontvangt deze persoon een verificatiecode. Je moet deze code terugsturen naar Amazon om het inschrijvingsproces te voltooien.

Zodra we de verstrekte informatie hebben geverifieerd, krijg je toegang tot alle voordelen en functies van Amazon Brand Registry, die je helpen je merk te beschermen.
'Amazon Brand Registry maakt mijn werk efficiënter en de inspanningen om mijn merk te beschermen effectiever.'
© 2017-2020, Amazon.com, Inc. en dochterondernemingen